Tuesday, March 31, 2009

~不在马来西亚的第39天~

31 日3月2009年,星期二

三月的最后一天了。时间过得真快。今天我上了写字课。他们做了考试。好难!很多字我不会。这里如果是拿汉语的话,一定要考HSK(全国认同的汉语考试)。我没拿。太贵了。要付250人民币呢。而且很高难度。不敢挑战。等我掌握好汉语再说。刚在跟家人聊了很久。用skype!又可以看到他们的脸还可以看到家。让我有家的感觉呢!太棒了。真是要谢谢我弟弟!让我看到其他人了。他是最棒的!对了,我妈还给了我中国亲戚的电话号码。我给他发了短训。他是黄衍培。他回我了。他住在山西省运城市。离我这儿两千多公里。他要我到他哪儿去。他说会热情欢迎我的到来。不过,真的好远哦!要坐几天的火车呢。有时间再说吧!

Last day in March. Today i have been exposed to the HSK exam. It was so difficult. So many words were unable to read and understand. Can't imagine how I would reacted if really need to sit for the test. It cost 250 rmb for the test. Don't dare to challenge.

Just now I talked to my family using skype. So happy to see and hear them. Thanks to my younger brother. If he was not at home, definitely I don't have the chance to see my Mum's lovely face and little sister. He back at the correct time. :p
I have a relative in China. He is in Shanxi. Very far from here. Never meet him before but from his message, I guess he is a nice guy. How I wish to pay him a visit if possible.

No comments:

Post a Comment