Friday, April 17, 2009

~不在马来西亚的第55天~


17日4月2009年,星期五

今天没有俄语考试。可以松一口气!至少有更多的时间来准备。太好了。要更加努力再行。我要客服对俄语的恐惧。要好好把它掌握在手心里。我说我行我就行!希望能够做到。加油!!!

下了课,我就一直在家了。突然想起在汉语精读学过的一首诗。游子吟的诗。



慈母手中线,
游子身上衣。
临行密密缝,
意恐迟迟归。
谁言寸草心,
报得三春晖。


听了老师解释这首诗的意思后,我想起了爸爸和妈妈!不懂他们过的好吗。如果没有他们就没有现在的我!如果没有他们辛辛苦苦的把我送去大学,我就没有这个机会到中国来。真得太感谢他们了!我不会辜负他们对我的期望。我一直没勇气当面对他们说一句话。所以我想在这对他们说,“爸,妈,谢谢你们把我养大。我会永远孝顺你们的。我爱你们”

No Russian test!(Happy) I will have more time to prepare and revise. I'll definitely will work harder to master it. Yea!! I can!!

After class, I spend my time in hostel. Suddenly, I remembered a poem taught by lecturer in Mandarin Reading class. It was wrote by Lin Zi Yin. This poem was about a mother's attitude toward her son who will be going to oversea for a very long time. It reminded me of my parents. They faced so many obstacles to bring me up. Without them, I won't be who I am now. Thus, I would like to take this opportunity to say something that I don't dare to say face to face.
"Mum, Dad, thank you for everything. I love both of you so much!!!'

No comments:

Post a Comment